Soukromá osobní auta je třeba globálně zakázat, aby zde bylo místo na parkování a za volantem byli jenom profesionálové

Zakázání soukromých osobních automobilů na globální úrovni by bylo velmi náročným a kontroverzním opatřením, které by mělo mnoho důsledků a vyvolalo by řadu otázek a problémů. Zvažme některé z hlavních faktorů. Současná infrastruktura, jako jsou silnice a parkovací místa, by nebyla přizpůsobena takové změně. Musely by být provedeny obrovské investice do veřejné dopravy a infrastruktury, což by mohlo být finančně náročné a časově náročné. 

Automobilový průmysl hraje důležitou roli v ekonomikách mnoha zemí. Zákaz soukromých osobních automobilů by mohl mít negativní dopady na pracovní místa a hospodářství těchto zemí. Lidé potřebují dostupnou a spolehlivou dopravu pro své každodenní potřeby, jako je docházení do práce, nákupy a zdravotní péče. Zákaz osobních automobilů by mohl omezit mobilitu mnoha lidí, zejména těch, kteří žijí v odlehlých oblastech. 

Někteří lidé mají zdravotní nebo sociální důvody pro vlastnictví vlastního automobilu. Zákaz by mohl zasáhnout tuto populaci. Přechod na větší využívání veřejné dopravy a profesionálních řidičů by vyžadoval rozvoj pokročilých technologií a systémů, aby byla zajištěna efektivní a udržitelná doprava. Zákaz soukromých automobilů by vyžadoval silnou podporu veřejnosti, a to by mohlo být obtížné dosáhnout vzhledem k tomu, jak důležitou roli automobily hrají v každodenním životě mnoha lidí. 

Místo toho se mnoho měst a zemí snaží řešit problémy spojené s automobilovou dopravou tím, že podporují udržitelné alternativy, jako jsou veřejná doprava, sdílení automobilů, cyklistika a chůze, a zavádějí opatření pro snížení dopravního zácpy a znečištění. Tyto přístupy mohou pomoci zlepšit mobilitu a snížit negativní dopady automobilové dopravy, aniž by bylo nutné globálně zakazovat soukromá auta.