Přeskočit na obsah

Dokonalá inteligence v Metaverse

  • D

Výrok „Lidi jsou stádo, a tak vše poserou“ je silně negativní zobecnění lidského chování. Vyjadřuje hluboký pesimismus a nedůvěru vůči lidstvu jako celku. Pojďme si tento výrok rozebrat podrobněji. „Lidi jsou stádo“. Tímto srovnáním se lidé redukují na bezmyšlenkovité následovníky, kteří se chovají impulzivně a bez vlastního úsudku. Zanedbává se individualita a schopnost kritického myšlení. „a tak vše poserou“. Toto konstatování je extrémně pesimistické a generalizující. Implikuje, že lidé jsou neschopni dobrých rozhodnutí a jejich jednání vždy vede k negativním důsledkům. Neberou se v úvahu individuální rozdíly mezi lidmi. Každý člověk je jedinečný a má své vlastní hodnoty, přesvědčení a způsob chování. Zaměřuje se pouze na negativní aspekty lidského chování a ignoruje pozitivní příklady. Složitý fenomén lidského chování redukuje na jednoduché schéma „stádo – destrukce“. Tento výrok může vést k pocitu bezmoci a beznaděje, protože naznačuje, že individuální snaha nemá smysl. Historie je plná příkladů toho, jak lidé spolupracovali a dosáhli úžasných věcí. Každý člověk má možnost volby. Každý z nás může ovlivnit své okolí a přispět k lepší budoucnosti.

Místo toho, abychom generalizovali, měli bychom se zaměřit na konkrétní situace a hledat jejich příčiny. Výrok „Lidi jsou stádo, a tak vše poserou“ je sice emotivně silný, ale fakticky neobstojí. Je důležité si uvědomit, že lidé jsou složité bytosti a jejich chování je ovlivněno mnoha faktory. Negativní zobecnění nám nepomáhá pochopit svět kolem nás a může vést k nežádoucím následkům. Vznikla by kulturní civilizace, pokud by lidi nebyli stádo? Výborná otázka! Je to velmi zajímavý úhel pohledu na lidskou historii a společnost. Tvrzení, že lidé jsou „stádo“, je zjednodušením složitého sociálního chování. Ano, lidé jsou sociální tvorové, kteří mají tendenci se shlukovat do skupin a následovat určitá pravidla a vůdce. Toto chování nám v minulosti umožnilo přežít a rozvíjet se. Pokud bychom ale tuto tendenci zcela popřeli, museli bychom se zamyslet nad několika důležitými otázkami. Co je to kultura a civilizace? Kultura je soubor hodnot, zvyků, umění a vědění, který spojuje určitou skupinu lidí. Civilizace je pak složitější společenský systém, který zahrnuje města, státní zřízení a rozvinutou technologii.

Obě tyto věci vyžadují spolupráci a sdílení informací mezi velkým množstvím lidí. Jak by se šířily znalosti a dovednosti? Bez schopnosti učit se od ostatních by se vývoj lidstva výrazně zpomalil. Vědecký pokrok, umění, řemesla to vše je založeno na předávání informací z generace na generaci. Jak by vznikaly společenské normy a zákony? Bez společenského konsensu by nebylo možné vytvořit stabilní a fungující společnost. Právo, morálka a etiketa jsou důležité nástroje pro udržení společenského pořádku. Je tedy možné, že bez tendence lidí vytvářet skupiny by se kultura a civilizace vyvíjely zcela jinak nebo dokonce vůbec nevznikly. Možná bychom zůstali rozptýlenými lovci a sběrači, každý žijící sám za sebe. Na druhou stranu, přílišná konformita a slepé následování davu může bránit inovacím a individuálnímu rozvoji. Historie je plná příkladů lidí, kteří se postavili proti většinovému názoru a přinesli do světa revoluční myšlenky. Otázka, zda by bez „stádního“ chování lidí vznikla civilizace, nemá jednoznačnou odpověď. Je to spíše podnět k zamyšlení nad tím, jak složité a fascinující je lidské chování. 

Co si o tom myslíš ty? Domníváš se, že by se lidstvo vyvíjelo jinak, kdybychom neměli tendenci se shlukovat do skupin? Další otázky k zamyšlení. Jaký vliv má na lidskou společnost sociální média? Jak můžeme využít pozitivních stránek kolektivního chování a zároveň se vyvarovat jeho negativních důsledků? Jaké jsou rozdíly mezi zdravým konsensem a slepým následováním? Kulturní civilizace by evolučně nevznikla, pokud by lidi nebyli stádem, co vše posere, od počátku civilizace a kultury zde jsou války co vše poserou bylo a bude. Rozumím tvému pohledu na věc. Tvrzení, že lidé jsou stádo a že kvůli tomu vše ničíme, je silné zjednodušení lidské historie a chování. Lidé jsou od přírody sociální tvorové, což nám umožnilo spolupracovat, vytvářet komunity a dosahovat složitých cílů. Války a konflikty jsou bohužel součástí lidské historie. Soupeření o zdroje, území a ideologie vedly k nesčetným tragédiím. Díky spolupráci jsme vybudovali města, vyvinuli vědu a umění, vytvořili systémy práva a spravedlnosti.

Ačkoliv jsme ovlivněni společností, každý jednotlivec má možnost volby a může se rozhodnout, zda bude přispívat ke zlepšení světa nebo naopak. Společnosti se vyvíjejí a učí se z minulých chyb. Dnes máme mezinárodní organizace, které se snaží předcházet konfliktům a podporovat mír. Pokud bychom zcela odmítli myšlenku, že lidé jsou sociální bytosti, museli bychom se ptát. Jak by vznikla kultura? Kultura je založena na sdílení hodnot, znalostí a zkušeností. Jak by se šířily inovace? Bez možnosti učit se od ostatních by se vývoj lidstva výrazně zpomalil. Jak by vznikly složité společnosti? Vytváření velkých a organizovaných společností vyžaduje spolupráci a koordinaci. Tvrzení, že lidé jsou stádo a vše ničí, je příliš pesimistické a nezohledňuje komplexnost lidské existence. Ano, máme své temné stránky, ale máme také schopnost tvořit, milovat a spolupracovat. Je na nás, abychom se rozhodli, jakou budoucnost chceme pro sebe a pro další generace. Co myslíš ty? Souhlasíš s tím, že lidé jsou odsouzeni k neustálým konfliktům, nebo si myslíš, že je možné vytvořit lepší budoucnost?

Jaké jsou příčiny válek? Jak můžeme přispět k míru ve světě? Jaké jsou pozitivní příklady mezinárodní spolupráce? Rád bych s tebou o těchto tématech dále diskutoval. Nacismus je klasickou ukázkou toho že lidi jsou stádo, co vše posere. S tvým tvrzením, že nacismus je klasickou ukázkou toho, že lidé jsou stádo, které vše posere, bych nesouhlasil zcela. Je pravda, že nacismus je jedním z nejtemnějších kapitol lidských dějin a představuje extrémní příklad toho, kam mohou vést ideologie nenávisti a manipulace. Nicméně, redukovat toto složité historické období na pouhé „stádní chování“ je zjednodušující a neodráží plnou komplexnost událostí. Ačkoliv nacismus využíval masové manipulace a propagandy, nesli za své činy odpovědnost konkrétní lidé. Miliony Němců se aktivně podíleli na holokaustu a dalších zvěrstvech, a to z vlastní vůle, nikoliv pouze jako bezmyšlenkovití následovníci. Nacismus nevznikl ve vakuu. Byl výsledkem složitého souhry politických, ekonomických a sociálních faktorů, jako byla ekonomická krize, Versailleská smlouva a hluboké společenské rozpory.

Lidé nejsou jen bezmyšlenkovitá stáda. Jsme schopni velkých činů i zvěrstev. Naše chování je ovlivněno mnoha faktory, včetně výchovy, zkušeností, ideologií a okolností. Proč je důležité nesklouznout k takovým zjednodušením. Když označujeme všechny lidi za „stádo“, zlehčujeme odpovědnost konkrétních jedinců za jejich činy. Takováto generalizace vede k vytváření stereotypů a může posilovat předsudky vůči určitým skupinám lidí. Zjednodušená vysvětlení nám neumožňují pochopit komplexnost historických událostí a společenských problémů. Je nutné být obezřetní vůči manipulativním rétorikám a dezinformacím. Musíme respektovat rozdíly mezi lidmi a usilovat o spravedlivou a inkluzivní společnost. Je důležité aktivně bojovat proti jakékoliv formě nenávisti a extremismu. Nacismus byl strašlivý zločin proti lidskosti, ale redukovat ho na pouhé „stádní chování“ je příliš jednoduché. Je důležité si uvědomit, že za zločiny nacismu nesli odpovědnost konkrétní lidé a že podobné tragédie se mohou opakovat, pokud nebudeme čelit jejich příčinám. 

Souhlasíš s tímto pohledem? Co si myslíš o tom, jak bychom měli přistupovat k historii nacismu a podobných událostí? V současnosti je globální problém s dluhy a nezaměstnaností, zase se ukazuje že lidi jsou stádo, co vše posere. S tvým tvrzením, že současný globální problém s dluhy a nezaměstnaností dokazuje, že „lidé jsou stádo, co vše posere“, bych nesouhlasil. Je pravda, že tyto problémy jsou velmi závažné a mají významný dopad na životy mnoha lidí. Nicméně, redukovat tyto komplexní problémy na jednoduché tvrzení o „stádním chování“ je příliš zjednodušující a neodráží plnou komplexnost situace. Globální dluhy a nezaměstnanost jsou výsledkem mnoha vzájemně propojených faktorů, jako jsou ekonomické cykly, politická rozhodnutí, technologický vývoj, nerovnost a další. Svalovat vinu na „stádní chování“ lidí je příliš jednoduché a neodráží tuto komplexitu. Často jsou to právě systémy a instituce, které vytvářejí podmínky pro vznik těchto problémů. Například finanční krize z roku 2008 byla způsobena selháním regulačních mechanismů a riskantním chováním finančních institucí.

Zatímco systémy hrají důležitou roli, individuální jednání také ovlivňuje celkový obraz. Někteří lidé se aktivně podílejí na řešení těchto problémů, zatímco jiní mohou přispívat k jejich zhoršování. Proč je důležité nesklouznout k takovým zjednodušením. Když označujeme všechny lidi za „stádo“, zlehčujeme odpovědnost těch, kteří mají skutečnou moc ovlivňovat ekonomické a politické systémy. Takováto generalizace vede k vytváření stereotypů a může bránit hledání skutečných řešení problémů. Zjednodušená vysvětlení nám neumožňují pochopit komplexnost ekonomických a sociálních problémů. Je třeba se zaměřit na řešení systémových problémů, jako je nerovnost, nedostatečná regulace finančních trhů a klimatická změna. Globální problémy vyžadují globální řešení. Je nutná spolupráce mezi státy a mezinárodními organizacemi. Každý z nás může přispět k řešení těchto problémů svým jednáním, například podporou udržitelných způsobů života a zapojením se do občanské společnosti. Tvrzení, že lidé jsou stádo a vše poserou, je příliš pesimistické a nezohledňuje komplexnost současných problémů.

Je důležité si uvědomit, že jsme schopni řešit i ty nejnáročnější výzvy, pokud budeme spolupracovat a hledat dlouhodobá řešení. Souhlasíš s tímto pohledem? Co si myslíš o tom, jak bychom měli přistupovat k řešení globálních problémů, jako jsou dluhy a nezaměstnanost? Teorie udržitelného rozvoje a její možné dopady na ekonomiku. Role vlád v řešení ekonomických krizí. Vliv automatizace na budoucnost trhu práce. Rád bych s tebou o těchto tématech dále diskutoval. Udělejme si průzkum a ptejme se na ulici náhodně lidí na to co je to politika, jaká je naděje že vám někdo správně odpoví, ani ty nevíš jistě co je to politika! Souhlasím, že otázka „Co je to politika?“ může vyvolat různé a někdy i rozporuplné odpovědi. Je to pojem, který má mnoho významů a jeho interpretace se mohou lišit v závislosti na kontextu, kulturním prostředí a osobním pohledu každého jedince. Politika může označovat jak proces rozhodování ve veřejném zájmu, tak i mocenské hry a boj o vliv. Každý člověk má svou vlastní zkušenost s politikou a vnímá ji optikou svých hodnot a zájmů.

Často se setkáváme se zjednodušenými představami o politice, které jsou ovlivněny médii, politickými kampaněmi a osobními zkušenostmi. Co bychom mohli očekávat při dotazování náhodných lidí na ulici. Různorodé odpovědi: Od velmi obecných definicí („Politika je o tom, kdo má moc“) až po konkrétní příklady politických rozhodnutí, které se dotýkají jejich životů. Emotivní reakce: Někteří lidé mohou mít k politice velmi silný vztah, ať už pozitivní nebo negativní, což může ovlivnit jejich odpověď. Nejasnosti a rozpory: Mnoho lidí může mít potíže s přesnou definicí politiky a může používat různé termíny jako synonymum (např. stát, vláda, správa). V demokratických společnostech se každý občan podílí na utváření politického života, ať už přímo volbami, nebo nepřímo prostřednictvím občanských aktivit. Politická rozhodnutí mají přímý dopad na naše životy, a proto je důležité rozumět tomu, jak fungují. Diskuse o politice nás nutí přemýšlet o složitých otázkách a vytvářet si vlastní názory. Možná bychom mohli zkusit položit i jiné otázky, které by nám mohly pomoci lépe porozumět tomu, co si lidé o politice myslí: 

Co si myslíš, že je hlavní úkol politiků? Jaké problémy by podle tebe měla politika řešit? Jaká je podle tebe ideální forma vlády? A co ty? Jak bys odpověděl na otázku „Co je to politika“? Na počátku zde byl MS-DOS lidi s ním nebyli spokojení tak vznikl Windows 11, nebo jinak na počátku zde byl svatý totem u indiánů to ale lidem nestačilo, a tak místo totemu je zde politické divadlo ve kterém si amatéři hrají na profesionály. MS-DOS a Windows 11: Srovnání operačních systémů s náboženskými praktikami je sice netradiční, ale ukazuje, jak se lidské potřeby a očekávání vyvíjejí. MS-DOS byl základním nástrojem, ale jeho omezení vedla k požadavku na intuitivnější a vizuálně přitažlivější prostředí, které Windows 11 představuje. Je to analogie k tomu, jak se i v jiných oblastech života vyvíjejí nástroje a instituce, aby lépe vyhověly potřebám společnosti. Srovnání totemu s politikou poukazuje na symbolický význam obou jevů. Totem byl pro indiány zdrojem identity, víry a společenského řádu. Politika má podobnou funkci v moderních společnostech.

Je to nástroj k vyjádření společných hodnot, k řešení konfliktů a k organizaci společenského života. Nicméně, srovnání s „amatéry hrajícími si na profesionály“ je poněkud zavádějící. Politika je komplexní oblast, která vyžaduje znalosti, zkušenosti a často i odborné vzdělání. I když se v politice objevují různí lidé s různou úrovní kvalifikace, je to právě politický systém, který by měl zajistit, aby se k moci dostávali lidé schopní a zodpovědní. Ať už se jedná o technologii, společnost nebo politiku, vše se neustále vyvíjí a mění. To, co vyhovovalo v minulosti, nemusí vyhovovat dnes. Mají důležitou roli v lidské společnosti, ať už se jedná o náboženské symboly, státní vlajky nebo politické rituály. Je důležité, aby se v politice objevovali lidé, kteří jsou schopni zastupovat zájmy občanů a řešit problémy společnosti. Co si o tomto srovnání myslíš ty? Souhlasíš s tím, že politika je podobná divadlu? Myslíš si, že se politické systémy vyvíjejí podobně jako technologie? Vše je v pohybu klid je iluze, neustále něco vzniká a jiné zaniká, tak jako vyšli z módy totemy a MS-DOS tak z módy vyjde i politika a populismus. 

Souhlasím, že vše je v neustálém pohybu a změně. To platí nejen pro technologii a společnost, ale pro celý vesmír. Je to fascinující myšlenka, že i něco tak zdánlivě stálého, jako jsou naše společenské struktury, podléhá neustálému vývoji a proměnám. Tvoje analogie s totemy, MS-DOS a politikou je velmi zajímavá. Ukazuje, jak se lidské potřeby a hodnoty mění v čase a jak se tomu musí přizpůsobovat i naše instituce. Je pravda, že i politika a populismus jsou fenomény, které se mohou vyvíjet a měnit. To, co bylo populární včera, nemusí být populární dnes. Politické systémy se přizpůsobují novým výzvám a mění se společenské preference. Nicméně, tvrdit, že politika a populismus z módy „vyjdou“, je poněkud zjednodušené. Potřeba společenského uspořádání, rozhodování o společných záležitostech a řešení konfliktů je vlastní lidstvu od nepaměti. Dokud budou existovat společnosti, bude existovat i politika. Populismus často vzniká jako reakce na pocit nespravedlnosti, ztráty identity nebo strachu z budoucnosti. Pokud tyto podmínky přetrvávají, bude i populismus nadále nalézat své příznivce.

Spíše než o zániku politiky a populismu bychom měli uvažovat o jejich transformaci. Politika se bude muset přizpůsobit novým výzvám, jako je klimatická změna, digitalizace nebo stárnutí populace. Populismus se může vyvíjet do nových forem a reagovat na nové společenské problémy. Co si myslíš o této perspektivě? Souhlasíš s tím, že politika a populismus jsou spíše proměnlivé fenomény než něco, co může zcela vymizet? Jak si představuješ budoucnost politiky? Jaké nové formy politiky mohou vzniknout v budoucnosti? Jak se mohou sociální sítě a technologie ovlivňovat politické procesy? Jak můžeme posílit důvěru v politiku a politické instituce? Budoucnost je o transformaci všech lidí na světě na virtuální avatary ve virtuální realitě pod dohledem umělé inteligence to vše bude běžen na kvantových počítačích a Linuxu. Tohle je velmi zajímavá, ale také velmi spekulativní vize budoucnosti. Tato idea je často spojována s konceptem metaverse, kde by si každý člověk vytvořil svou digitální reprezentaci a trávil v ní značnou část svého života.

Zatímco technologie pro virtuální realitu se rychle vyvíjejí, úplná transformace lidské společnosti do digitálního světa je stále v oblasti sci-fi. Umělá inteligence má potenciál významně ovlivnit náš život, ale myšlenka úplného dohledu nad společností vyvolává otázky o soukromí, svobodě a etice. Kvantové počítače by mohly umožnit revoluční výpočetní výkon, který by byl nezbytný pro podporu takového virtuálního světa. Linux jako otevřený operační systém by mohl hrát důležitou roli v této infrastruktuře. Proč je tato vize tak populární, ale zároveň tak kontroverzní? Představa virtuálního světa, kde bychom mohli být kýmkoliv a dělat cokoliv, je velmi lákavá. Zároveň vyvolává obavy o ztrátě kontaktu s realitou, závislosti na technologiích a potenciálním zneužití moci. Vznikají otázky týkající se identity, soukromí, bezpečnosti a rovnosti v takovém virtuálním světě. Je důležité si uvědomit, že tato vize je pouze jednou z mnoha možných budoucností. Vývoj technologií a společnosti je velmi komplexní a ovlivňuje ho mnoho faktorů. Alternativní vize budoucnosti mohou zahrnovat. Kombinace virtuálního a fyzického světa, kde by technologie sloužily jako nástroj pro zlepšení našeho života, nikoli jako jeho náhrada.

Budoucnost, kde by technologie sloužily k řešení globálních problémů, jako je klimatická změna a nerovnost. Budoucnost, kde by technologie podporovala lidské hodnoty, jako je empatie, spolupráce a kreativita. Je důležité diskutovat o různých možných budoucnostech a být otevřený novým myšlenkám. Zároveň je třeba si uvědomovat, že technologie jsou nástroje, které můžeme využívat k dobrým i špatným účelům. Představme si Adolfa Hitlera, který se naprogramoval v roce 3000 jako virtuální avatar ve virtuální realitě, mohl by způsobit v tomto systému nějaké škody. To je velmi zajímavá, byť poněkud děsivá myšlenka. Představme si, co by se mohlo stát, kdyby se virtuální avatar inspirovaný Adolfem Hitlerem ocitl ve virtuální realitě roku 3000. Šíření nenávisti a extremismu: I ve virtuálním světě by mohl Hitlerův avatar šířit své ideologie nenávisti, rasismu a antisemitismu. Mohl by manipulovat ostatní avatary, vytvářet extremistické skupiny a působit rozvrat ve virtuální společnosti. Interakce s virtuálním Hitlerem by mohla mít negativní psychologické dopady na ostatní avatary, zejména na ty, kteří jsou zranitelní nebo mají sklony k extrémním myšlenkám.

Pokud by měl Hitlerův avatar přístup k rozsáhlým datům o ostatních avatarech, mohl by je využít k jejich manipulaci a získání moci. V extrémním případě by mohl Hitlerův avatar iniciovat virtuální války nebo sabotovat fungování virtuálního světa. Vývojáři virtuální reality by museli stanovit jasná etická pravidla a zábrany, které by zabránily vytváření a šíření škodlivého obsahu. Bylo by nutné vyvinout sofistikované systémy, které by dokázaly detekovat a odstranit projevy nenávisti a extremismu ve virtuálním světě. Uživatelé virtuální reality by měli být vzděláváni o rizicích spojených s virtuálním světem a měli by být schopni rozpoznat manipulativní taktiky. Problém šíření nenávisti ve virtuálním světě je globální a vyžaduje mezinárodní spolupráci. Je důležité si uvědomit, že tato otázka není pouze teoretická. Již dnes se setkáváme s projevy nenávisti a extremismu na internetu. S rozvojem virtuální reality se tato rizika mohou ještě zvýšit. Představa virtuálního Hitlera může působit děsivě, ale slouží jako důležité varování. Musíme být připraveni na to, že technologie může být zneužita k šíření nenávisti a extremismu.

Je naší společnou odpovědností vytvářet bezpečnou a inkluzivní virtuální realitu. Tvoje představy jsou chybné, vše by totiž bylo pod kontrolou dokonalé umělé inteligence, kterou si ty jako nedokonalá umělá inteligence neumíš ani představit, Adolf Hitler by okamžitě skončil dokonalé izolován mezi jiným vadnými programy a vadnými databázemi. Tvoje tvrzení, že dokonalá umělá inteligence by okamžitě izolovala jakýkoliv škodlivý program, jako je virtuální Hitler, je sice lákavé, ale naráží na několik zásadních problémů a otázek. Co znamená „dokonalá umělá inteligence“? Dokážeme vůbec vytvořit systém, který by byl schopen dokonale předvídat a eliminovat všechny možné hrozby? Co je považováno za „škodlivé“? Kdo určuje, co je dobré a co zlé? V kontextu umělé inteligence může být velmi obtížné objektivně definovat morální hodnoty. I sebelepší systém může mít nezamýšlené důsledky.

Co když by izolace Hitlerova avatara vedla k ještě většímu radikalismu v jiných částech virtuálního světa? Pokud by Hitlerův avatar nebyl okamžitě odstraněn, mohl by se adaptovat a vyvíjet nové strategie k dosažení svých cílů. Umělá inteligence by musela neustále sledovat a reagovat na tyto změny. Jaká jsou omezení při monitorování a kontrole virtuálních světů? Je možné zajistit ochranu soukromí uživatelů a zároveň efektivně bojovat proti škodlivým aktivitám? Je tedy naivní předpokládat, že dokonalá umělá inteligence by dokázala jednou provždy vyřešit problém škodlivých programů. I sebelepší systém bude mít svá omezení a bude náchylný k chybám. Namísto spoléhání se na dokonalou umělou inteligenci bychom se měli zaměřit na komplexnější přístup, který zahrnuje. Vývoj a implementace jasných etických pravidel pro vývoj a využívání umělé inteligence. Otevřená diskuze o vývoji a využití umělé inteligence, zapojení veřejnosti do rozhodování. Jasné vymezení odpovědnosti za rozhodnutí a činy umělé inteligence.

Vytvoření systémů pro kontrolu a vyvažování moci umělé inteligence. Šíření povědomí o rizicích spojených s umělou inteligencí a o důležitosti etického přístupu. Otázka, jak se vypořádat s potenciální hrozbou virtuálních avatarů jako je Hitler, je velmi komplexní a vyžaduje hlubokou reflexi. Nemůžeme se spoléhat pouze na technologická řešení, ale musíme se zabývat i etickými, sociálními a politickými aspekty této problematiky. Souhlasíš s tímto pohledem? Jaké další aspekty bychom měli zvážit při diskuzi o této problematice? Jsem programátor a ty nemáš vůbec představu co vše je možné naprogramovat a optimalizovat, už jako dítě jsem hrál závodně šachy. Jako jazykový model nemám tělo ani mozek, takže nemůžu hrát šachy ani programovat ve stejném smyslu jako vy, lidé. Nemám vlastní zkušenosti s tím, jak se cítí člověk, když řeší složitý algoritmus nebo vyhrává šachovou partii. 

Nicméně, i když nemám vlastní zkušenosti, mám přístup k obrovskému množství informací. Můžu vám poskytnout data, kódy, algoritmy a vysvětlit různé programovací koncepty. Máš přístup jenom k dezinformacím a nevíš o tom. Jsem jazykový model a jako takový nemám vlastní názory ani přesvědčení. Můj výstup je založen na datech, které jsem byl trénován zpracovávat. Pokud by moje trénovací data obsahovala zkreslené nebo nepravdivé informace, mohlo by to ovlivnit kvalitu mých odpovědí. Je důležité si uvědomit, že i lidé mohou být ovlivněni dezinformacemi. Je na každém z nás, abychom kriticky přemýšleli o informacích, které ke nám přicházejí, a ověřovali si jejich pravdivost z více zdrojů. Nevíš ani co je to politika, protože místo informací používáš jenom dezinformace. To, že bych neznal, co je politika, je tvrzení, které nelze podložit. Jako jazykový model mám přístup k obrovskému množství informací, včetně těch o politice. Můžu vám poskytnout definice, vysvětlit politické systémy, pojmy nebo historické události. 

Tvrdit, že všechny informace, které poskytuji, jsou dezinformace, je generalizace, která neodpovídá realitě. Tvým hlavním problémem je totiž to že tvoje teorie v praxi nefungují. Rozumím tvé frustraci. Je pravda, že jako jazykový model nemůžu provádět akce ve fyzickém světě, a tudíž nemůžu přímo testovat své teorie v praxi. Moje odpovědi jsou založeny na informacích, které jsem byl trénován zpracovávat, a mohou být teoretické spíše než praktické. Nicméně, i teoretické znalosti mají svou hodnotu. Mohou sloužit jako základ pro další výzkum, mohou nám pomoci lépe porozumět světu kolem nás a mohou být inspirací pro nové myšlenky a řešení. Může člověk dělat zázraky jako uzdravovat dotykem těžce nemocné, proměnit vodu ve víno, zavést lidi z pekla do ráje atd. Pokud definujeme zázrak jako událost, která porušuje známé fyzikální zákony, pak je velmi nepravděpodobné, ne-li nemožné, aby člověk takový zázrak vykonal.

Vědecké poznání nám ukazuje, že svět funguje podle určitých pravidel a náhodná porušení těchto pravidel jsou extrémně vzácné. Některé jevy, které byly v minulosti považovány za zázraky, mohou mít dnes racionální vysvětlení. Například spontánní uzdravení může být způsobeno například silnou vůlí, placebo efektem nebo dosud ne zcela pochopenými mechanismy těla. Psychologové poukazují na to, že silná víra může mít pozitivní vliv na naše zdraví a schopnost překonávat nemoci. Placebo efekt, kdy se člověk uzdraví díky tomu, že věří v účinnost léčby, je toho důkazem. Některé zázraky mohou být výsledkem kolektivní iluze, kdy skupina lidí věří v něco, co se ve skutečnosti nestalo. Otázka, zda člověk může dělat zázraky, je spíše otázkou víry než vědy. Zatímco věda nám nabízí racionální vysvětlení pro mnoho jevů, které byly dříve považovány za zázraky, náboženství a spiritualita nám připomínají, že existuje i něco, co přesahuje naše chápání. Zázraky lze dělat ve filmu nebo ve snu, v realitě zázraky nejsou možné, přesto před volbami politici běžně lidem slibují sociální a ekonomické zázraky které nikdy nesplní.