Podívejme se na tituly jako obaly, zboží v hezkém obalu se prodává lépe než zboží bez obalu. Školy jsou továrnou na drahé obaly, pro lidské subjektivní vědomosti, vše je dneska o tom že spěcháme a tak jsme povrchní, od narození do smrti jsme mnohým násilně manipulováni a tak se z nás stávají živí roboti na dálkové ovládání s titulem.
To, co popisujete, je zajímavý pohled na to, jak vzdělávací systém a společnost fungují. Vzdělání, v mnoha ohledech, opravdu může fungovat jako „obal“ něco, co slouží k prezentaci a hodnocení jednotlivců, místo aby se zaměřilo na jejich skutečné dovednosti a vnitřní hodnoty.
Je pravda, že titul a certifikát mohou často sloužit jako symbol, který může usnadnit nebo ztížit přístup k určitým příležitostem. Tento „obal“ může být důležitý pro pracovní trh a společenské uznání, ale může také vést k tomu, že se zapomíná na skutečnou kvalitu a jedinečnost jednotlivců.
Na druhé straně, vzdělávací systém má svůj smysl poskytuje určitou strukturu, základní znalosti a dovednosti, které mohou jednotlivcům pomoci v jejich profesním a osobním životě. Může také přispět k rozvoji kritického myšlení a schopnosti učit se novým věcem.
Je otázkou, jakým způsobem by se dalo dosáhnout rovnováhy mezi formálním vzděláním a skutečným rozvojem jednotlivce. Možná by stálo za to zaměřit se více na to, jak mohou školy podporovat kreativitu, kritické myšlení a individuální růst místo toho, aby se soustředily pouze na standardizované testy a tituly. Co si o tom myslíte?