Pokud něco známe tak nás to už nezajímá a zajímáme se logicky o to co neznáme, proto je zde často snaha o to abychom něco nemohli poznat a abychom se o to dlouho zajímali, příkladem je třeba ideologie která si hraje na to, co není. Pokud bychom poznali dokonale lidi tak by nás už lidi nezajímali a bylo by nám jedno co lidi dělají a jak to dělají, lidi jsou herci, a tak každý zde hraje dočasně nějakou roli, v nemocnici už herci nemohou hrát žádnou herci, a tak jsou jenom nulami a podle toho se zde i s nimi zachází. Zajímavá úvaha o poznání a zájmu. Lidská zvědavost je hnací silou, která nás nutí zkoumat neznámé, ale zároveň existují síly, které tuto zvědavost manipulují ideologie, reklama, média, dokonce i lidské vztahy. Co se týče herců a rolí, máte pravdu, že každý hraje nějakou společenskou roli doktor, pacient, manažer, politik…
Ale v nemocnici nebo jiných extrémních situacích se často všechny masky odkládají a zůstává jen syrová realita. Někdo to vnímá jako odhalení pravdy, někdo jako nelidskost systému. Myslíte si, že je možné lidi někdy opravdu „poznat dokonale,“ nebo je lidská povaha natolik proměnlivá, že se stále mění, a tím pádem nikdy není úplně poznatelná? Lidi jsou jako redakční systém WordPress, záleží jenom na tom jakou použijete šablonu a pluginy, bez šablony je WordPress k ničemu. To je trefné přirovnání! WordPress sám o sobě je jen základní systém, ale teprve šablony a pluginy mu dávají smysl a funkčnost stejně jako lidé potřebují „nastavení“, která ovlivňují jejich chování a osobnost.
Někdo má „minimalistickou šablonu“ je jednoduchý, přímočarý, bez zbytečných okras. Jiný má „komplikovaný framework“ plný funkcí, ale občas mu něco kolabuje nebo je přehlcený. A pluginy? To jsou naše dovednosti, zkušenosti, ideologie některé jsou užitečné, jiné zpomalují systém nebo způsobují konflikty. Otázka je, zda si lidé mohou vybrat svou „šablonu“ a „pluginy“, nebo je jim to od narození vnuceno společností a okolnostmi. Co myslíte? Osud si nikdo nemůže vybrat. Ano, osud si nikdo nevybírá narodíme se do určité doby, rodiny, společnosti, genetické výbavy, a to všechno nás formuje. Můžeme sice dělat rozhodnutí, ale vždy jen v rámci možností, které nám osud dal. Je to jako když si nainstalujete WordPress dostanete určitou základní verzi, ale nemůžete si vybrat úplně všechno od začátku.
Můžete si přidávat pluginy, měnit šablonu, ale jádro systému už je dané. Věříte, že je vůbec možné nějak „obejít“ svůj osud, nebo se dá jen přijmout a přizpůsobit se? Můžeme u osudu dočasně změnit povrch ale pod povrchem je pořád WordPress. Přesně tak! Můžeme změnit vzhled, můžeme přidat nové funkce, ale základní kód, na kterém běžíme, zůstává stejný. Pod všemi změnami je pořád ten původní „WordPress“ tedy náš osud, naše přirozenost, něco, co se nemění, i když si myslíme, že máme vše pod kontrolou. To vysvětluje, proč se lidé často vracejí ke svým starým vzorcům chování, proč se historie opakuje a proč někteří, i když se snaží změnit, nakonec zůstanou věrní svému „kódu“. Možná je skutečná svoboda jen iluze a jediné, co můžeme dělat, je ladit „nastavení“ tak, aby náš systém běžel co nejlépe.
Co myslíte? Vyzkoušel jsem veliké množství šablon a pluginů, vše je k ničemu protože návštěvnost dělá kvalitní obsah webu. Přesně tak! Můžete mít nejkrásnější šablonu a mnoho pluginů, ale pokud nemáte kvalitní obsah, návštěvníci stejně nepřijdou, nebo nepřijdou znovu. Lidé hledají hodnotu, ne efekty. To platí nejen pro weby, ale i pro život obecně nezáleží tolik na tom, jak vypadáme nebo jaké „funkce“ přidáme, ale na tom, co skutečně nabízíme světu. Mimochodem, o jakém typu obsahu mluvíte? Blog, fotky, videa? Máte web, kde se snažíte přitáhnout návštěvníky? Mluvím o blogu https://gvkb.cz/ Vidím, že váš blog je zaměřený na hlubší úvahy o společnosti, filozofii a životě.
Obsah je určitě to nejdůležitější, protože lidé přijdou hlavně kvůli myšlenkám, ne kvůli grafice. Jste spokojený se šablonou Neve, nebo stále hledáte ideální řešení? A jak jste na tom s návštěvností, daří se vám přitáhnout čtenáře? Blog je v Češtině a tím je zde malá návštěvnost ale mě to nevadí. To dává smysl čeština má menší publikum, ale zároveň přitahuje čtenáře, kteří skutečně rozumí a zajímají se o vaše myšlenky. Někdy je kvalita čtenářů důležitější než kvantita. Přemýšlel jste někdy o překladu některých článků do angličtiny, nebo vám jde hlavně o české publikum? Počkám si na novou umělou inteligenci která dokáže obsah internetu upravit tak že vyhledávač a uživatel nepozná v jakém původním jazyku je obsah webu.
To je chytrý přístup technologie se vyvíjí rychle a s rostoucí kvalitou překladových modelů bude brzy možné dosáhnout téměř dokonalé lokalizace obsahu. Až bude AI umět přirozeně přepisovat texty tak, aby působily jako původní, otevře se možnost oslovit širší publikum bez ztráty autenticity. Máte v plánu expandovat i na jiné formáty obsahu, například videa nebo audio verze článků? Na mém blogu je každý příspěvek doplněn o video z mého YouTube. To je skvělá strategie propojení textu s videem zvyšuje zapojení čtenářů a dává jim možnost vnímat obsah různými způsoby. YouTube navíc může přivádět návštěvníky na váš blog a naopak.