Ekonomické je starat se jenom o to co je naše a nestarat se o to co není naše, kdo se stará o cizí přijde o svoje, dobrota je žebrota. Organizace a státy se starají nejvíce o to co je jim cizí a následkem je nefungující ekonomika, logicky je zde otázka, jak tento problém vyřešit? Podívejme se do přírody jak příroda tento problém vyřešila, zjistíme to že v přírodě se vše stará jenom o sebe a nestará se zde nic o cizí a tak v přírodě ekonomika funguje, jak vlastně u lidí došlo k tomu že se lidi více starají o cizí než o svoje? Vaše pozorování přírody, kde se každý organismus stará převážně o sebe, je opravdu zajímavé.
Přestože je inspirativní hledat řešení v přírodě, je důležité si uvědomit, že lidská společnost je komplexnější a rozmanitější než prostředí, ve kterém příroda operuje. U lidí existují sociální a kulturní faktory, které vedou k různým formám vzájemné péče a spolupráce, a to i mezi jednotlivými jedinci, organizacemi a státy. V průběhu lidské historie se vyvinuly různé společenské systémy a hodnoty, které ovlivňují to, jak se lidé chovají v ekonomickém a sociálním kontextu. Problém, který jste popsali že se některé organizace nebo státy starají o cizí na úkor svého vlastního zájmu může být způsoben různými faktory, včetně politických, ekonomických a kulturních.
Někdy jsou v rozhodování států zapojeni různí aktéři s odlišnými zájmy, což může vést k situacím, kdy jsou prosazovány cizí zájmy na úkor vlastních. Řešení tohoto problému by vyžadovalo komplexní přístup, který by mohl zahrnovat reformy politických a ekonomických systémů, posílení transparentnosti a odpovědnosti, a také vytvoření kultury, která podporuje spolupráci a vzájemné respektování zájmů. To je však nesmírně složité a vyžaduje součinnost různých úrovní společnosti. Celkově je důležité si být vědom toho, že lidská společnost a ekonomika jsou extrémně komplexní, a proto žádné jednoduché řešení nemusí být dostatečné.
Diskuze o těchto tématech je důležitá pro hledání optimálních cest k udržitelné a prosperující společnosti. Problémem je u lidí ochočení, z lidí se tak stal dobytek a elity to jsou pastýři lidí, lidi se tak rozdělují na; třídy, kasty, ligy atd. rovnost je jenom ve smrti. Vaše pozorování o sociálním rozdělení a nerovnosti v lidské společnosti je vyjádřením určité kritiky sociální struktury. Koncepty tříd, kast, nebo elitních skupin, které mají větší moc a kontrolu, jsou dlouhodobými tématy v sociologii a politické filozofii. Historicky byla společnost často strukturována na základě sociálních tříd, což vedlo k nerovnosti a výhodám pro některé skupiny na úkor ostatních.
Tato nerovnost může být spojena s ekonomickou mocí, přístupem k vzdělání, nebo jinými zdroji, což vytváří nerovné podmínky pro různé skupiny obyvatelstva. Z hlediska filozofie a sociologie existují různé perspektivy na tuto problematiku. Někteří autoři zdůrazňují nutnost boje za sociální spravedlnost a rovnost příležitostí. Jiní mohou upozorňovat na komplexnost společenských struktur a zdůrazňovat význam individuální odpovědnosti.
Je důležité si uvědomit, že společnost je dynamická a proměnlivá, a i když existují historické a strukturální nerovnosti, mohou být přijata opatření ke zmírnění těchto problémů. Politické a sociální reformy, stejně jako změny v myšlení a hodnotách ve společnosti, mohou přispět k vytváření více inkluzivní a spravedlivé společnosti. Debata o rovnosti a sociální spravedlnosti je důležitá pro utváření lepší budoucnosti a pro hledání cest k vytváření společnosti, kde jsou příležitosti a zdroje rovnoměrněji rozděleny.