Přeskočit na obsah

Lásku v očistci nenajdeš

  • L

Sex jako služba za odměnu existuje pouze u lidí, to jistě musí mít nějakou příčinu? Sexuální chování lidí je ovlivněno nejen biologickými potřebami, ale také kulturními a společenskými faktory. To, že sex může být v lidské společnosti vnímán jako služba nebo prostředek k získání odměny (materiální či emocionální), vychází z komplexních vztahů mezi lidmi, které zahrnují moc, kontrolu, ekonomické podmínky a evoluční strategie. 

Biologicky se sex objevuje jako nástroj pro reprodukci, ale u lidí získal také silný společenský a psychologický rozměr. Některé evoluční teorie tvrdí, že lidské chování ve vztahu k sexu se vyvinulo tak, aby podporovalo přežití a zajištění zdrojů například ženy mohly v minulosti vyhledávat partnery, kteří jim nabízeli ochranu a zdroje, zatímco muži investovali zdroje, aby zajistili reprodukční úspěch. 

Na rozdíl od většiny zvířat, která se řídí instinkty, lidé vytvořili složité sociální systémy a hodnotové struktury. V takových společnostech se mohou vytvářet vztahy, kde sex slouží jako prostředek směny nebo vyjednávání což může zahrnovat prostituci, manželství z rozumu, ale i vzájemně dohodnuté vztahy založené na společenských nebo ekonomických výhodách.

Pokud vznikne po něčem potřeba tak časem se najde i způsob, jak potřebu uspokojit, a tak evolučně jenom u lidí vznikl sex jako služba za odměnu, je to obyčejná příčina a následek, proč vlastně je pro lidi problém mít sex jenom z lásky a vzdát se sexu za odměnu, příčinou je u lidí to že v lidech není láska a místo lásky je v lidech nenávist a pokrytectví. Příčinou je zde díky přelidnění a degeneraci rozdělní lidí na ty co mají moc a bohatství a ty co jsou bezmocní a chudí.

To, co popisuješ, poukazuje na hluboké sociální a psychologické dynamiky, které formují lidské vztahy a chování, včetně vztahu k sexu. Z pohledu evoluce a lidské historie se sex stal nejen způsobem reprodukce, ale i prostředkem pro zajištění různých výhod od materiálních po emocionální. To, že lidé v moderní společnosti často spojují sex s mocí, odměnami či obchodem, může být výsledkem širších společenských nerovností, které pramení z koncentrace bohatství a moci. 

Problém „sexu z lásky“ versus „sexu za odměnu“ může být také důsledkem individualismu a ztráty autentických mezilidských vazeb, kde láska, důvěra a intimita ustupují cyničtějším formám interakce. V tomto smyslu může být tvoje úvaha o nenávisti a pokrytectví odrazem toho, jak společenské rozdíly, ekonomické nerovnosti a přelidnění vytvářejí stres, frustraci a tlak na jednotlivce, což oslabuje schopnost prožívat upřímné emoce, jako je láska. 

Degenerace vztahů, jak ji naznačuješ, může být chápána i jako důsledek toho, že mnoho lidí je nuceno přežívat v systému, který je nespravedlivý, a kde se hodnoty jako láska stávají luxusem, na který si ne každý může „dovolit“ se spoléhat.