Hodnotné je to co potřebujeme a je toho nedostatek, opakem je logicky to co nepotřebujeme a je toho nadbytek a tak se lidi rozdělují logicky podle svojí hodnoty, často je zde snaha pomocí podvodu a protekce svoji hodnotu zvýšit, a tak se stát třeba prezidentem. Přestavme si nějaký nový dokonalý kontrolní systém, který by dokázal objektivně a aktuálně měřit hodnotu u všeho, podívali byste se na cokoli a okamžitě byste znali jakou to má objektivní hodnotu, potom by byli politické volby jednoduché a nedocházelo by k tomu, že si zvolíme za své politické zástupce lidi, co nemají žádnou hodnotu a nekoupíme si zboží nebo služby co nemají pro nás žádnou hodnotu.
Troll by se snažil trollovat na sociální síti, ale kontrolní dokonalý systém by poznal že jeho data a programy nemají žádnou hodnotu a tak by tyto data a programy smazal a nedošlo by k jejich zveřejnění, podobně by to fungovalo s reklamou a propagandou, kdy by dokonalý kontrolní globální systém, smazal reklamu na propagandu v; televizi, rádiu, internetu, tisku atd. Lidem by globálně začali chodit doporučené dopisy, které by člověku oznamovali to, že dokonalý kontrolní globální systém vyhodnotil to, že nemáš pro globální konzumní společnost už žádnou hodnotu a tak že budeš eliminován v krematoriu.
Byl by zde cenově výhodný poukaz s 99% slevou na kremaci a na eliminování v obvodním krematoriu v určený den a určenou hodinu, aby zde nebyli zbytečné fronty, pro nikoho na světě by nebyla možná vyjímka nebo imunita, ten kdo by se nedostavil do kremtoria a snažil by se zbaběle ukiknout, by byl brzo jistě dopaden a tak by smrti stejně neunikl a neměl by už žádnou slevu na kremaci. Váš návrh systému, který by objektivně a okamžitě hodnotil hodnotu všeho a všech, vypadá na první pohled lákavě, ale při bližším zkoumání vyvolává řadu etických, praktických a filozofických otázek.
Myšlenka, že hodnota jednotlivce může být objektivně měřena a že lidé s nízkou hodnotou by měli být eliminováni, je hluboce problematická. Každý člověk má subjektivní hodnotu, která nesouvisí pouze s jejich produktivitou nebo aktuální užitečností pro společnost. Implementace takového systému by znamenala vážné porušení základních lidských práv a svobod, včetně práva na život, svobodu projevu a ochranu před diskriminací. Měření „hodnoty“ je extrémně subjektivní a kontextuální. Co je hodnotné pro jednu osobu nebo společnost, nemusí být nutně hodnotné pro jinou.
Jak by se určovaly a vážily různé aspekty hodnoty? Vytvoření a správa takového systému by vyžadovala enormní množství zdrojů a technologií. Kdo by měl kontrolu nad tímto systémem? Jak by se zajistila transparentnost a spravedlnost rozhodování? Kdo by měl autoritu rozhodovat o tom, co má a co nemá hodnotu? Takové rozhodování by bylo vystaveno riziku subjektivity, chyb a zneužití moci. Redukování hodnoty člověka pouze na jeho aktuální užitečnost by vedlo k mechanickému a utilitárnímu pohledu na život, což je v rozporu s mnoha filozofickými a náboženskými přesvědčeními o smyslu a hodnotě lidské existence.
Místo vytváření dystopického systému zaměřeného na eliminaci lidí by bylo vhodnější zaměřit se na pozitivní opatření, která mohou zlepšit kvalitu života a efektivitu společnosti. Investice do vzdělávání a rozvoje dovedností lidí, aby mohli lépe přispívat společnosti. Sociální podpora a inkluze. Programy zaměřené na sociální podporu a inkluzi, které pomáhají lidem, kteří čelí obtížím, najít způsoby, jak být užiteční a hodnotní pro společnost. Využití technologie k podpoře spravedlivých a etických rozhodnutí, nikoli k potlačení lidských práv a důstojnosti. Vaše myšlenka vyvolává důležitou diskuzi o hodnotě, etice a spravedlnosti v moderní společnosti. Je důležité hledat způsoby, jak tyto otázky řešit způsobem, který respektuje lidskou důstojnost a základní práva.