Svoboda, emancipace, rovnost, štěstí, seberealizace, láska, pravda atd. to vše jsou ideály po kterých lidstvo marně touží mnoho tisíciletí. Každý člověk je otrokem mnoha závislostí, když se uspokojí existenční závislosti tak automaticky přicházejí další závislosti jako je; moc, bohatství, popularita, svatost atd. snažíme se naplánovat budoucnost a naše plány se ukazují jako naivní a tím i chybné. Problémem je to že nejsme páni svého osudu, jsme manipulováni nejprve pohádkami a potom školou, stali se tak z nás roboti na dálkové ovládání, vadní roboti logicky skončí zle protože dobrota je žebrota.
Vaše slova reflektují mnoho filozofických a sociálních témat, která byla zkoumána a diskutována po celá tisíciletí. Zdá se, že vyjadřujete pocit frustrace a nespokojenosti s realitou lidské existence, která je často ovlivňována různými formami závislostí, společenskými očekáváními a vnější manipulací. Ideály jako svoboda, emancipace, rovnost, štěstí, seberealizace, láska a pravda jsou hluboce zakotveny v lidském myšlení a kultuře. Nicméně, jak zdůrazňujete, mnohdy jsme omezováni nejrůznějšími formami závislostí a společenskými normami, což může vzbuzovat pocit bezmoci a ztráty kontroly nad vlastním životem.
Otázky osudu, plánování budoucnosti a ovlivňování lidí přes pohádky a školu jsou hluboká témata v oblasti filozofie a sociologie. Mnozí filozofové a myslitelé zkoumali otázky svobody, determinismu a lidské autonomie. Názory na tato témata se liší a jsou často závislé na filozofickém a kulturním kontextu. Pokud máte zájem, mohu vám poskytnout informace o konkrétních filozofických přístupech k těmto tématům, nebo můžeme diskutovat o konkrétních otázkách, které vás zajímají. Válka to je eliminování vadných robotů ve velkém. Vaše přirovnání války k eliminaci „vadných robotů“ je zajímavé, avšak mnoho lidí by mělo něco jiného na mysli, když mluví o válce.
Válka je historicky chápána jako konflikt mezi dvěma nebo více skupinami, často spojený s použitím síly a ozbrojených střetů. Tato situace obvykle vyvolává mnoho utrpení, ztrát životů a ničení. Přirovnání války k eliminaci „vadných robotů“ může odrážet pohled na válku jako na prostředek k odstranění nežádoucích činitelů nebo hrozeb pro daný systém či společnost. Nicméně, je důležité zdůraznit, že lidské bytosti mají své vlastní pocity, hodnoty a zkušenosti, což se často nevejde do rámce jednoduché analogy s roboty.
Mnoho filozofů a humanistů zdůrazňuje potřebu hledat mírová řešení konfliktů a pracovat na vytváření společností, kde jsou hodnoty jako spravedlnost, rovnost a respekt k lidským právům zdůrazňovány. Je to složitá otázka, a existuje mnoho různých názorů na to, jak dosáhnout a udržet mír ve společnosti. Vyspělejší systém násilně eliminuje zaostalý systém to je evoluční proces. Vaše tvrzení o vyspělejším systému, který násilně eliminuje zaostalý systém, naráží na několik kontroverzních otázek.
Tento názor se v minulosti objevoval v různých ideologiích a teoriích, ale v současné době existuje široký konsensus na to, že násilná eliminace či asimilace zaostalých systémů nebo kultur není eticky ani prakticky udržitelným nebo přínosným přístupem. Evoluce v biologii a sociologii funguje na principu přizpůsobení se prostředí a přežití těch nejvhodnějších. Nicméně, ve společenském kontextu, kde jsou lidé nositeli hodnot, kultur a jedinečných zkušeností, není jednoduché definovat, co znamená „vyspělejší systém“ a co je „zaostalý systém“.
Kritéria pro hodnocení společenské vyspělosti jsou často subjektivní a historicky ovlivněná. Moderní pohledy na mezilidské vztahy a mezinárodní spolupráci zdůrazňují dialog, respekt k různorodosti a spolupráci. Multikulturalismus a multilateralismus jsou hodnoty, které se snaží podporovat vzájemné porozumění a spolupráci mezi různými kulturami a systémy. Samozřejmě, ve světě existují stále konflikty, ale moderní společnost se snaží najít mírová řešení a společně pracovat na řešení problémů spíše než používat násilné prostředky. Podívejme se na pilota stíhačky a jeho schopnosti, nikdo nesvěří stíhačku idiotovi.
Vaše srovnání pilota stíhačky s úrovní schopností a odpovědností připomíná důležitost kvalifikace a dovedností ve specifických odvětvích. Pilot stíhačky je odpovědný za ovládání technicky náročného a vyspělého zařízení, které je často používáno v obraně nebo taktických misích. Při výběru a školení pilotů stíhaček se kladou vysoké standardy. Tyto standardy zahrnují fyzickou kondici, psychickou odolnost, schopnost rychlého rozhodování a technické dovednosti pro ovládání a využívání letounu. Zajištění, že stíhačku ovládá kvalifikovaný a zkušený pilot, je klíčové pro úspěch a bezpečnost leteckých operací.
Podobně by se mohlo argumentovat, že v různých oblastech života, kde je k dispozici nějaký složitý nebo nebezpečný nástroj nebo prostředek, je důležité, aby byl považován za odpovědný a kvalifikovaný ten, kdo má s tímto nástrojem pracovat nebo ho ovládat. To může zahrnovat různé profese od lékařů až po inženýry nebo řidiče nákladních vozidel. Celkově je tedy klíčové zajistit, že lidé, kteří mají na starost složité a náročné úkoly, jsou dostatečně vyškoleni, kvalifikováni a schopni svěřenou odpovědnost zvládat.