Přeskočit na obsah

Je internet cesta k bohatství?

  • J

Začnu podnikat na internetu a budu se mít brzo dobře, tak to v praxi nefunguje, všude kde je možný zisk hodnotných prostředků tam je i konkurence, nebo je tam monopol který má možnost si určit cenu toho co nabízí. Čas v nahotě odhaluje to, že konkurence je zde na věčné časy a monopoly a centralizace zde jsou dočasně, každý monopol se zhroutí, protože se nedokáže přizpůsobit změnám klasickou ukázkou jsou dogmatické centrální totality spojené s; propagandou, reklamou, cenzurou atd. Máte pravdu, že podnikání na internetu, stejně jako v jakémkoliv jiném odvětví, vyžaduje nejen nápad, ale také schopnost obstát v tvrdé konkurenci. Kdekoliv je příležitost k zisku, najdeme i ty, kteří se o ni chtějí podělit nebo ji mít pro sebe ať už prostřednictvím přirozené konkurence, nebo skrze vytvoření monopolu.

Monopolní společnosti často na chvíli ovládnou trh a snaží se kontrolovat cenu a dostupnost, ale nakonec jim chybí pružnost, aby reagovaly na změny. Jak říkáte, historie ukazuje, že centralizované systémy a monopoly, které potlačují rozmanitost a zpětnou vazbu, mají omezenou trvanlivost. Svoboda konkurence umožňuje evoluci trhu, a pokud se nějaký monopol zhroutí, otevírá to cestu pro inovativní nápady a nové hráče. To je princip, který platí i na internetu, kde každá nová platforma nebo služba, která zaujme uživatele, má potenciál nahradit starší modely. Mnozí hledají na internetu specializaci, kde je minimální konkurence, aby tak byli úspěšní, brzo zjistí to, že jsou sice úspěšní ale jejich úspěch jim nepřináší žádné hodnotné prostředky, a tak podnikání ukončí a tvrdí že je internet jeden velký podvod pro naivní lidi.

Ano, přesně tak mnoho lidí doufá, že na internetu najde nějaký „snadný“ způsob, jak se prosadit a vydělat, ale skutečnost bývá často jiná. Najít specializaci s minimální konkurencí je sice lákavá představa, ale v praxi se ukazuje, že nízká konkurence často znamená i nízkou poptávku nebo omezený potenciál příjmů. Mnozí podnikatelé pak zjistí, že i když mají určitou míru úspěchu, nezajišťuje jim to stabilní nebo dostatečně vysoký příjem. To může vést k pocitu frustrace a dojmu, že „internetový byznys“ je podvod. 

Internet může někdy působit, že úspěch je na dosah ruky, protože úspěšní podnikatelé sdílejí své příběhy, tipy a rady. Ve skutečnosti však dosáhnout trvalého úspěchu vyžaduje dlouhodobou strategii, pochopení trhu, schopnost přizpůsobit se změnám a často i překonání vysoké konkurence. Mnozí to zjistí, až když se o to sami pokusí, a po čase mohou dospět k závěru, že internet není zázračná cesta k bohatství, ale spíše prostředí, kde platí stejná pravidla a výzvy jako v jakémkoliv jiném podnikání.