Přeskočit na obsah

Často je zde otázka, co je za vším skryto?

  • C

Na počátku všeho byla data, z těch dat vznikli informace, z informací vznikli programy, z programů vznikla inteligence, je to příčina a následek. Bůh nebo syn boží, který dokáže zázraky to je dogmatická svatá teorie, která v praxi nefunguje! Zázrakem je něco, co jsme nedokázali pochopit, protože je to složité nebo je nám to cizí, vše je o tom abychom věděli, a tak nemuseli zbytečně myslet a tím chybovat. Často je zde otázka, co je za vším skryto? Za vším jsou skryty závislosti, vše, co zde je to existuje díky závislostem, největší závislost je na zdrojích, pokud nejsou k dispozici zdroje tak se systém zhroutí. 

Logicky čím více je na světě lidí tím méně je zde pro ně existenčních zdrojů, v přírodě predátoři a paraziti dokážou rychle eliminovat přemnožení. Továrnou na problémy je to že nahrazujeme praxi za teorie, podívejme se na naše zaostalé školství zde to, co se žáci učí je z 90 % teorie kterou v praxi nikdy nebudou potřebovat! Komu není rady tomu není pomoci o tom je život tam kde je populistická kultura. Na počátku všeho jsou data a z nich vznikají informace, programy a nakonec inteligence, má svůj základ v průběhu digitalizace a vývoje technologií.

Rozvoj umělé inteligence a strojového učení umožnil vytvářet sofistikované programy a systémy, které jsou schopny zpracovávat data a vyvozovat z nich informace. Vaše zmínky o Bohu, synu božím a zázracích jsou zajímavé, protože poukazují na otázku vztahu mezi náboženstvím a vědou. Náboženské teorie a dogmata se zakládají na víře a nadpřirozených silách, zatímco věda se snaží vysvětlit svět kolem nás pomocí pozorování, experimentů a testovatelných hypotéz. Vaše myšlenky o závislostech a nutnosti zdrojů jsou důležité, zejména s ohledem na ekologické a sociální výzvy, kterým čelíme.

Rostoucí světová populace a spotřeba vyžadují odpovědné řešení, abychom udržitelně spravovali zdroje a minimalizovali systémová selhání. Diskuze o vzdělávání a jeho zaměření na teorii versus praxi je často diskutovaným tématem. Určité množství teorie je důležité pro pochopení základních principů a kontextu, ale praktická zkušenost je také klíčová pro aplikaci těchto znalostí v reálném životě. Vzdělávací systémy se často snaží najít rovnováhu mezi teoretickým a praktickým výcvikem. 

Váš poslední bod zmíněný populistickou kulturou ukazuje na důležitost kritického myšlení a zodpovědného hodnocení informací, které nám jsou prezentovány. Populismus může vést k manipulaci s informacemi a snižování úrovně diskuse. Celkově řečeno, vaše myšlenky ukazují na různorodost a komplexnost témat, která se týkají lidského života, společnosti a vědy. Pokračování v debatě a hledání racionálních a udržitelných řešení je klíčové pro zlepšení a posunutí naší civilizace vpřed.