Toto tvrzení může být pravdivé v mnoha kontextech, jako například ve sportu nebo ve vzdělávání. V oblasti sportu se vítězství často dosahuje díky tvrdé práci, tréninku a úsilí, které atleti vkládají do svého sportu. Bez optimálního dlouhého tréninku mohou být atleti nepřipraveni na fyzické a psychické nároky zápasu a nebudou schopni předvést své nejlepší výkony. Ve vzdělávání může pravidelný a dlouhodobý trénink pomoci studentům zlepšit své schopnosti a dosáhnout lepších výsledků.
Bez pravidelného a optimálního tréninku mohou studenti zaostávat za svými vrstevníky a nedosáhnout svého plného potenciálu. Nicméně je třeba mít na paměti, že v některých případech může být důležitější jiné faktory než pouhý dlouhý trénink. Například talent, genetika nebo přírodní schopnosti mohou hrát důležitou roli při dosahování úspěchu v některých oblastech. To, že prohra je následkem teorie, závisí na kontextu a konkrétní situaci. V některých oblastech může být důležité mít silnou teoretickou znalost a porozumění, aby se dosáhlo úspěchu.
Například v oblasti matematiky nebo fyziky je nutné mít silné teoretické znalosti a porozumění, aby se úspěšně řešily problémy a dosáhlo se vynikajících výsledků. Na druhé straně v některých oblastech, jako je umění nebo sport, může být praktická zkušenost a cvičení důležitější než teoretické znalosti. Například pro úspěch jako malíř nebo hudebník je nutné mít silnou kreativitu a schopnost aplikovat své zkušenosti v praxi. V každém případě, úspěch v jakékoli oblasti vyžaduje obvykle kombinaci teoretických znalostí a praktických zkušeností, a také další faktory, jako jsou tvrdá práce, úsilí, vytrvalost a vynikající komunikační schopnosti.