Kolem vzdáleností se vše točí, se změnou vzdálenosti dochází ke změnám v nás a okolo nás, to, co je blízké změny způsobuje, a to co je vzdálené, bez významu je. Vše v nás a okolo nás je tím co je tomu dlouho blízké, protože blízkost vše nejvíce ovlivňuje. Jak se k něčemu přiblížit a jak se od něčeho vzdálit, o tom to zde v nás a okolo nás neustále je, proto se vše v nás a okolo nás pohybuje, aby se to zde dobře mělo.

Nic nevíme o tom, co je nám vzdálené a víme vše o tom co je nám blízké, chyby jsou spojené s tím, že je nám něco vzdálené, a tak o tom nic nevíme problémem je, že když se k jednomu přiblížíme, tak se od jiného logicky musíme vzdálit, nemůžeme být hmotně současně na více místech.

V myšlenkách je sice možné být současně na více místech, ale je zde problém s velikou povrchností a tím i chybováním. Když v jednom získáme tak v jiném automaticky zase ztratíme, ten, kdo má nadbytek hmotných hodnot ten má nedostatek duševních hodnot a ten kdo má zase nadbytek duševních hodnot má zase nedostatek hmotných hodnot, normální je být uprostřed mezi nadbytkem a nedostatkem, protože každý extrém je chybou. 

Situace určuje, co je normální se změnou situace se musí i normy změnit, abychom se nedostali do nějakého extrému a neměli s tím extrémní problémy. Je to jako když jedete autem po silnici, musíte rychlost auta přizpůsobit nové situaci, jinak můžete mít problémy, protože můžete havarovat.

S narůstající inteligencí logicky i narůstá složitost a tím je složité určit co je správné, a tak jsou zde chybné normy a zákony které nám dělají ze života očistec, protože z nás dělají hloupé ubožáky, co mají mnoho povinností a minimum práv. Zde se dostáváme k optimalizaci, která odstraňuje složitost a tím se odstraňují i chyby a život zde má smysl, protože jsme zde tím, čím jsme a nemusíme si zde hrát na to, co zde nejsme. 

Optimalizace je založená na specializaci a decentralizaci, univerzálnost a centralizace je zdrojem našich problémů díky kterým zde život nemá smysl, a tak unikáme do světa iluzí pomocí; snů, pohádek, drog, náboženství, politiky, umění atd. Díky bohu se smát sobeckým sviním mohu, tak to je že ten druhý sobecká svině je.