Návštěvnost blogu jasně ukazuje hodnotu blogu. Když se nikdo nedívá na můj blog, tak někde dělám chyby, není sice ten, co by se dokázal pomocí blogování zavděčit všem, ale přesto existují ti, co jsou na vrcholu u blogování díky tomu že jsou lepší než jejich konkurenti. Je snadné si hrát na to, že jsem lepší ale to u blogování nefunguje! Zde platí to, že z díla je spatřen tvůrce, pokud je tvůrce ubožák je i jeho blog ubohý a jenom ubožák navštíví takovýto ubohý blog.
U blogování se často setkáváme s tím, že si jsou blogy podobné jako by tyto blogy někdo kopíroval na kopírce, to že se někdo snaží odlišit šokujícím vzhledem blogu je k ničemu a o ničem. Stejně tak je chybou zvolit velmi strohý vzhled blogu, jde o to, aby bylo vše na blogu v optimální normě, obrazně je blog jako zahrada a vyžaduje neustálou péči od majitele blogu.
Dokonalost se skládá ve velikého množství maličkostí, a tak dosáhnout dokonalosti u blogu to není žádná maličkost, komu není rady, tomu už není ani pomoci. Základem je u blogování specializace, nikdo nemůže rozumět všemu, ovšem nesmíte se specializovat na něco, co je už obsazeno mnoha hodnotnými blogery, to je podle mě nejčastější chyba, že na stejné téma je na internetu mnoho tisíc blogů, v tak obrovské konkurenci nelze uspět!
Často zde jsou blogy s celebritami, proč se nepřiživit na popularitě nějaké celebrity, parazitování to je pro mnohé blogery drogou, stejný nápad ale mají pochopitelně i konkurenti! Nikoho nezajímá to, že jste levným mobilem nafotografovali nějaké ubohé pitomosti, lidi zajímá to, co je hodnotné, monopol na pitomosti má přeci už dávno; tisk, rádio, televize!