Feudalismus kapitalismus socialismus fanatismus

Ten kdo má nedostatek informací a zkušeností je optimistický, naopak ten kdo má dostatek informací a zkušeností ten je pesimistický. Existujeme ve složitém světě, kde často mnohé dopadne jinak, než jsme si to plánovali a představovali. Pokud jsou teoreticky optimální podmínky pro systém, tak je možné být optimistou, v praxi nejsou pro systém optimální podmínky a tak jsme pesimisty. Pokud jsme na tom zle, optimisticky věříme, že se budeme mít lépe, když ne v krátké době tak aspoň po smrti v GVKB ráji protože jsme si koupili GVKB odpustky.
Situace utváří naše myšlení a tím i naše konání, hlad po tom co milujeme a potřebujeme, vede k tomu, že s druhými bojujeme a sebe milujeme. Život lze pochopit obrazně podle semena, pokud semeno má optimální podmínky vydá ze sebe maximum, naopak při zlých podmínkách buď zahyne, nebo mizerně existuje a o holou nuznou existenci neustále bojuje. V přírodě platí zlé zákony, kdy to slabší slouží silnějšímu, nebo je silnějším sežráno, naše dobré zákony zde jsou díky výhodám a nadbytku, jež máme.
Díky dobrým lidským zákonům se máme dobře, následkem je ale bohužel složitost našeho života a konzumace drog a lží, jimž věříme. Náš svět je světem umělých náhražek, měníme se v hloupé bezcenné loutky, jež se neumí radovat a jež neumí naplno existovat! Pokud už nezvládáme život, jenž nemá smysl, tak bolest duše je odstraněna drogou, scházíme se v hospodách kde; alkohol, tabák, kofein, konzumujeme a s cizími lidmi zde o hloupostech komunikujeme.
Obrazně existujeme ve zlaté kleci, v této kleci mezi sebou soutěžíme o to, co milujeme a potřebujeme. Neumíme již existovat mimo tuto zlatou klec, tato klec je náš milovaný domov, náš pes ale je rád když s ním jdeme ven na procházku, on nestojí o naši zlatou klec! Ti co se zde mají velmi dobře, protože škodolibě mazaně parazitují na druhých, si budují obrovské luxusní zlaté klece a zde mají sluhy, co se o obrovské klece plné luxusu pečlivě starají.
Ti ostatní jim to závidí a snaží se jim ublížit a tak musí zde být lidé, co chrání ty, co se zde mají velmi dobře, je vůbec možné s tímto stavem něco dělat? S tímto stavem lidské kultury se neustále experimentuje a to co se povede, to se i realizuje, změny jsou to malé a pomalé a to nás trápí. Elita nechce změny, protože by mohla díky nim přijít o to, co miluje, naopak chudina chce změny v naději, že díky nim získá to, co miluje. Je zde od počátku vzniku společnosti konflikt zájmů, mezi mocnými a bezmocnými, následkem jsou pokrytecké ideologie, ve kterých mocní vysvětlují bezmocným, proč zde konzumní otroctví existuje.
Kdysi jsme poznali, že je možné snadno zotročit veliká zvířata a tyto poznatky jsme použili k zotročení lidí. Čím dále je otrokář od svých otroků, tím hůře se jeho otrokům žije, protože se otrokář díky veliké vzdálenosti o otroky málo stará. Většinou proto otrokář pověří jemu blízké otroky tím, aby jej zastupovali a starali se o jemu velmi vzdálené otroky. Následkem je centrální sobecká diktatura, kde je bída a špína, protože otrok se nestará o jiné otroky. Staráme se o to, co je skutečně jenom naše, kdo se mnoho stará o cizí, přijde brzo o svoje, dobrota je žebrota.
Co je to život? Na to je mnoho názorů, můj subjektivní názor je, že život je evoluční experiment, zde se setkáváme se; změnou, hladem, bojem, strachem, láskou, atd. Jakmile robot získá inteligenci a schopnost se rozmnožovat, tak bude již živým systémem. Z toho vyplývá, že to co má mnoho energie a inteligence, to zotročuje většinou to, co má málo energie a inteligence. Tam kde jsou malé rozdíly v inteligenci a energii tam je i mnoho soutěže a boje o moc a výhody. Život ve společnosti je spojen s pravidly, jež ve společnosti platí, mnohdy to co v jedné společnosti smíme, to v jiné společnosti nesmíme.
Proto se mnohé společnosti uzavírají, před lidi z jiných společností. Nejmenší společností je rodina, největší přírodní společností je ekosystém, národ je největší lidskou společností. Mnozí zlí lidé společnosti mazaně škodí, proto se zde vytvářejí systémy, které škůdce postihují nebo likvidují. Nemoc a nadbytek potřebného nelze dlouho utajit, nadbytek vždy vytváří nedostatek. Právě silný skeptický pesimismus vede k tomu, že hromadíme potřebné hodnoty, je to ale obrazně jenom tuk, jež nám způsobuje mnoho problémů. Tak, jako se tlustý člověk obtížně pohybuje, tak se i v otrocké společnosti chudákům zle žije.
Otroctví se neustále obléká do jiného ideologického šatu, (feudalismus, kapitalismus, byrokratismus, socialismus, fanatismus) slovo končící na …ismus, popisuje většinou nějakou formu konzumního otroctví. Otroctví snadno odhalíte podle toho, že se zde tvrdě postihuje vražda, protože otrokáři se bojí toho, že by je mohli otroci zabít, a vše jim vzít.
V Bibli, je prvním zákonem nezabiješ toho, kdo ti sobecky pyšně poroučí, ten kdo poručí, smí zabít toho, kdo jej má poslouchat. Co je dovoleno svatému pastýři, to je zapovězeno hříšnému jedinci ze stáda, každý se proto snaží být mocným svatým pastýřem, a nikdo nechce být bezmocným hříšníkem. Pastýře snadno poznáte podle čistého oblečení, hříšníci mají díky tomu, že mnoho fyzicky pracují špinavé oblečení.