Dělá móda z konzumentů idioty?

Pro konzumenty, se stalo svatým kultem to, co je právě v módě, móda určuje konzumentům jejich konzumní priority, při jejich konzumování, a říká jim co je správné konzumovat a to není správné konzumovat, jestli vám to připomíná diktatury, tak nejste daleko od pravdy, móda je svým způsobem taky diktatura, akorát že není tak mocensky a ekonomicky krutá, jako církevní a politické diktatury. Móda je často spojená se značkou, může jít o jméno známé celebrity, nebo o známé jméno; podniku, organizace, systému, atd. od značkového módního produktu, se očekává že on bude lepší než jsou neznačkové produkty.
Často jsou rozdíly mezi značkovým a neznačkovým produktem minimální, a zákazník tak neví, co je pro něj opravdu lepší? V módě je to, co si většina konzumentů oblíbí, protože jim to vyhovuje dlouhou dobu, bohužel je zde sobecká snaha manipulovat s konzumenty, a vnutit jim tak něco pomocí reklamy, poskytováním půjček nebo výhodných slev, atd. Tam kde je obtížné určit rozdíly objektivním testováním, tam nastupuje většinou móda, v módě mohou být i mnohé mocné myšlenky, které kopírujeme z mediálních zdrojů, nebo v prostředí kde žijeme.